Alla inlägg under mars 2016

Av Cecilia - 22 mars 2016 07:05

Jag har bäddat sängen :)

Jag har diskat :) och fixar i köket :) ska be Tove dammsuga köket sen :)

Igår så tog jag med mitt midjeband och sydde så nu kan jag använda det igen :) super nöjd :)

Pikatchun är snart klar med :) några minuters till arbete så är det klart :)

Sen måste jag bara göra min hög med broderier men det går fort :) men nu är det dags för prommenad :)

Mina tre dygnare har somnat för ovanlighetens skull ;)

Nu blir det prommenad :) wopp wopp :)

Av Cecilia - 22 mars 2016 06:32

Gud vad jag är trött :/ suck igår var helt utmattande :/ jag tror jag gör så att jag ska försöka träna idag och imorgon om det går och så försöka brodera klart ganska mycket idag :)

Men fick gjort en del med planeringen igår men idag så är det :)

Nu på morgonen ska jag fixa disken :) och brodera lite För en elev men inte allt för lite ska hon allt Göra själv :)

I skolan är det fullt med lektioner så där blir det inte så mycket gjort men har lite broderi att göra klart :) underbart :)

Efter jobbet blir det utvecklingssamtal :) så kommer hem sent även idag :) som tur är så är slappargänget hemma :p

Jag har tre teletubbies och ett får i soffan här ;)


Suck jag är såååå trött! Pallar inte!!!! Måste man verkligen jobba? :) haha skönt att vara trött på min tuffaste dag schema mässigt sett :) men det är lungt :) ikväll så blir det renskavs gryta med ris får se om det passa de små kidsen ;) hahaha dem får äta och se glada ut :)

Vilka slappisar :) ne men om man skulle ta tag i disken nu kanske :) och brodera lite men tröttheten tvingar mig till soffan och slappa ;) måste ta och bädda sängen med :) suck vad mycket måsten :)

Av Cecilia - 22 mars 2016 00:00

Tove kommer två kompisar direkt efter jobbet typ :) och jag har fixat och grejjat i salen och hann faktiskt klart med en del grejer :) jag är sjukt nöjd :) mysbyxorna är klara :) det var lnte lätt men det gick :) men nu är jag så slut i kroppen så jag måste sova hörs i morgon <3

Av Cecilia - 21 mars 2016 07:30

Eller ja det som kallas morgon för mig är ju den tid då jag är hemma och fixar och gör iordning för resten av dagen :) hahaha de typ två timmar innan jag börjar jobba iaf på vardagarna :)

Jag har fixat de svarta byxorna :)

Det blev super bra och dem ligger nu i Eriks garderob igen :) dock fungerade inte mysbyxorna som jag tänkt mig så dem är med till skolan igen för att jag kanske ska kunna hinna dem då :)

Yra och jag var på prommenad ute i den underbara solen :)

Så fina prommenad bilder blev det idag :)

Syns så dåligt på kortet men hela vägen sprakade :)

Är sjukt nöjd över min prestation :) känns super bra :) satt inne på hundar utan hem precis och kollade på intresseanmälan där för att se vad det är man ska fundera över :) vad en adoption är och hur man ska förhålla sig till vovven :) det känns spännande och jag ska skicka in den via datorn för jag ser inte hela frågan här på telefonen :) men nu är det dags att packa ut i bilen :)

För nu är det dags att börja med veckans jobb :)

Ha en bra dag på jobbet allesamman :)

Av Cecilia - 21 mars 2016 05:57

Jag har då fixat disken och frukost så här långt in på morgonen och städat av köksbänken :)

Nu avnjuts kellogs special K med banan :) till detta nykokt nyponsoppa och ett glas med vitaminbrus :) hoppas att detta kan göra min mage och kropp lite lugnare och kännas lite piggare :)

Jag har också dratt igång torktumlaren då det inte var riktigt torrt men nu hör jag faktiskt att den har stannat :)

Och nu precis kom långsam och långsammare in i köket ;) dvs Erik och yra ;) hahahaha den hunden kan snarka alltså! ;)

Av Cecilia - 21 mars 2016 05:20

Jag har knappt sovit jag kommer inte till ro :/ jag förstår inte vad det är :/ hoppas att detta går över snart :) jag känner mig så rastlös och händerna är torra trots att jag smörjer in dem och huvudvärken gör sig påmind redan nu :/ detta är så inte roligt :/ hatar det :/ suck alltså :/ men men det blir snart bättre :) hoppas jag verkligen!

Hunden och mannen ligger och snarkar i kapp här på nätterna nu ;) galna är dem :) allt låter på
Nätterna och jag ligger stressad och kan inte sova :S idag ska jag iaf inte sova på dagen och ska åka och träna :)

Dagens planering:

Morgon:
Göra frukost- nyponsoppa och lite flingor ska serveras :)
Sy färdigt de svarta byxorna
Sy färdigt mysbyxorna
Brodera? - vet inte om jag hinner detta!
Ut med hunden
Fixa disken
Vika tvätten i torktumlaren

Skolan:
Sy 9ors arbete
Städa salen!
Kolla igenom elevers arbeten och. Dokumentera samt uppdatera unikum.
Kolla på 8ors arbeten

Efter skolan 2 utvecklingssamtal

Hem under dagen och ta ut hunden och hämta matkassen från Ica!

Ikväll:
Brodera
Kolla genom elevers arbeten
Träna
Laga mat

Som vanligt en hel del att göra men tror jag från och med nu behöver ha vattenflaska i skolan så jag kan dricka under dagen :) kan vara det som håller på att störa min kropp :)

Och ju fortare jag blir klar med alla måsten desto bättre ;)

Av Cecilia - 20 mars 2016 23:11

Jag hann inte så mycket mer än att laga mat och äta och kolla Parneviks innan klockan var för mycket så det är dags att sova ): asså mina dagar går för fort alternativt att jag ska pressa in så mycket som möjligt på dem ;) vet inte vad som är det största problemet :)

Men det jag och Erik har bestämt oss för nu är att vi ska adoptera en hemlös hund istället för att köpa en valp då vi inser att den uppfödaren vi vill ha kommer att få valpar för sent eller inte alls :/ så just nu kollar vi runt på hundar utan hem och försöker komma fram till vad det är för hund som vi vill ha :) känns underbart om det blir så :) men jag vet inte stort ansvar så bra att tänka efter lite :)

God natt allihopa måste sova nu mina händer gör fruktansvärt ont idag :/ blev ingen träning i dag heller men det får vi ta tag i imorgon :) idag behövde jag nog sova och vila :)

Av Cecilia - 20 mars 2016 20:38

Vardagsrumsbordet är nu tomt från kläder dock är Eriks garderob full med kläder nu men det får jag ta hand om en annan dag :) nu har vi slängt massa skräp så hallen är också tom från skit :) och vi är ute och glider i V70 som fått på sina snygga fälgar :) underbara söndag kväll :) dock han jag inte mer än till symaskinen med mina projekt men det löser sig sedan :) nu blir det Ica och köpa créme fraiche :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards