Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Godmorgon :)

Av Cecilia - 13 juli 2016 08:50

Igår var en tuff dag för mig då en som står mig väldigt nära annonserade att dem ska ha barn så kvällen ägnades åt att grubbla :/ jag är fortfarande väldigt osäker på om jag vill ha barn eller ej! Jag vet inte om det är så att alla alltid har pratat med mig om detta och att jag under flera års tid varit den som man snackat om i familjen som kommer skaffa barn först! Men helt ärligt så vet jag inte om det är så att jag vill ha barn eller om detta är ett resultat av samhällets och även min familjs reflektion av vad en kvinna ska göra! Jag vet inte men igår var jag väldigt ledsen men jag vet inte om det är för att jag vill ha barn eller för att alla sagt att jag skulle haft barn redan när jag var 20 för att då skulle Vi hårt traditionen vidare att haft en fött varje 10 år ;) hahaha as löjligt men detta påstående har jag växt upp med sedan jag var tio och Tove kom till världen därför har jag svårt att komma underfund med om jag vill eller inte! För jag älskar ju barn inget snack men samtidigt så älskar jag mitt jobb och jag skulle aldrig kunna vara ledig så länge från jobbet! Jag är fruktansvärt rädd för att gå upp i vikt och mina hormonnivåer och humörsvängningar är ju sjukt jobbiga bara nu och jag tror inte jag skulle orka med mernförändringar i det för jag tycker redan det är super jobbigt! Och vad skulle hända med hundarna dem kan jag ju inte bara strunta i, och min kropp är ju helt förstörd och tänk om den går sönder helt tänk om jag blir fast i en rullstol mm dem vet inte vad som kan hända med höfterna då jag har problem med att dem hoppar ur led, sätter sig fel mm... Det jag kan säga är att min kropp har en lång väg innan jag egentligen kan tänk på detta! För att få minsta möjliga komplektioationer måste jag vara super tränad och dessutom träna och äta väldigt mycket rätt för att inte gå upp hur mycket som helst för att skona rygg mm! Det är ca 1-2 års förberedelser för att jag ens ska kunna tänka på det egentligen men vissa händelser får tankarna att gå vidare! Än så länge har jag inte kommit fram till något mer än att jag måste börja om med träningen, ta hand om mig själv och lära mig att balansera jobb och fritid! Och allt annat är egentligen oviktigt och beslut som ska tas längre fram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2017 06:12

Idag kommer det vara full fart :) det var det iof igår med med alla lektioner sluta sent hem till Linda få mat och prata :) sedan till Trollhättan hämta saker från förrådet för att kunna få med allt jag vill få med i morgon :) då resan upp till ingen...

Av Cecilia - 8 februari 2017 05:59


Det är en dag kvar! En dag! Jag längtar så jag tror jag håller på att dö ? 1 dag kvar 1 dag tills jag är i dina armar och hör dig viska jag älskar dig ? ...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:32

Då jag råkade somna sent för att jag lyssnade på musik är jag idag katastrof trött :) har bestämt mig för att försöka sluta svära så mycket son jag gör :) jag är lycklig och glad och snart är vi tillsammans :) jag borde gå in och dusha men just nu är...

Av Cecilia - 7 februari 2017 06:31


Vi låg och pratade igår inte allt för länge men han fick somna hyfsat i tid :) jag råkade ligga och lyssna på musik alldeles för länge :) men somnade typ 01 tror jag ? Men idag så är det bra 2 dagar kvar ? 2 dagar tills vi tillsammans kan lyss...

Av Cecilia - 6 februari 2017 05:55

Idag har jag bara 2 lektioner :) och så ska jag jobba med tekniken med en vikarie :) vi ska skriva ut prov och de case vi gjorde förra veckan :) dessutom så är tanken att vi ska rätta massa teknikuppgifter som inte rättats ännu :) så det hoppas vi ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards