Alla inlägg under augusti 2016

Av Cecilia - 10 augusti 2016 11:06

Mår fortfarande dåligt fattar inte vad det är, kanske är något jag måste sluta med som jag äter! Men jag vet inte! Min kropp är inte redo för jobb kan jag iaf säga! Men idag ska jag ta mig i kragen här snart och sätta igång och sy klart mina byxor, mina T-shirts klänningar och kläder som ska lagas :) behöver ta ut hundarna på en prommenad med dem har bara fått gå ut på baksidan då jag var yr i morse :) men jag måste pressa mig lite tror jag :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 22:22

Jag och tonåringarna var iväg på Pokémon jakt och nu är det dags att sova :) men har inte blivit klar med något av klädesplaggen ;) men det tar jag i morgon :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 14:00

Tonåringarna är uppe :) jag har ätit lunch dammsugit och moppat golven här hemma så nu är det fint här igen :) och jag och hundarna har varit ute en sväng :) nu ska jag vila en liten stund så ska jag sätta igång att sy sedan :) alla delar är tillklippta ska bara ta och sy ihop det och ta kort så att ni får en steg för steg genomgång :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 11:11

Jo jag var och handlade lite på
Ica och kom ut med lite mer än bara maten som skulle handlas för ovanlighetens skull ;)

Jag vet att jag egentligen ville ha en målarbok och inte vykort att färglägga men efter att ha bläddrat snabbt i dessa böcker Så var jag tvungen att ha dem :) för jag behöver ju verkligen mer att göra ;) hahaha ne men dessa bilder är A5 och tror det är bra projekt att starta med :)

Här är några av bilderna som jag fastnade för :)

Måste ha hållt mobilen upp och ner eller något när jag tog korten XD hahaha

Något annat som jag kom hem med från Ica var smultron druvor :) ja smultron druvor jag trodde att det bara var en vanlig röd driva

Att dem var lite mindre och lite mindre paket så tänkte vad gott :) lästa inte på förpackningen ens hemma förrän jag smakat och ja dem
Smakar smultron

Dem var sååå goda :) undrar när dem tänker göra vin på dessa ;) mm mums ;) oavsett om det blir vin eller inte så var dessa druvor sjukt goda :) lite konstigt först men sedan super goda :) och jag trodde ju att smultron bara var förklaring på storleken och inte smaken så jag fick en chock :)

Sedan åkte jag även förbi Elkedjan för att kopiera nyckel till Tove och hitta en hane-hane koppling till min trädgårdsland :) detta hittade jag samt en ny stekpanna som jag tjatat om nu i månader då min gamla är kass och gammal ;)

Så en ny tefal fick det bli :) så skönt att få steka på en bra stekpanna igen :) dock har jag inte provat den ännu :) igår stekte vi i wookpannan :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 09:30

Har nu fixat tvätten och lagt in den :) känns super skönt men nu är jag också helt slut så ska sätta mig och kolla på Sofias änglar och kanske klippa ut delarna till mina byxor som ska göras :) och hitta något sätt att göra om t-shirtarna :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 08:55

Hundarna och jag var ute i över en timme men det blåser som fan så gick sjukt långsamt :) men hundarna är trötta så uppdrag avklarat :)

Hemma så fixade jag lite med att plocka upp grejjer och fixa soffan och skaka sängkläderna så jag snart kan börja dammsuga :)

Nu så är det gröt och ta tag i min tvätthög :)

Av Cecilia - 9 augusti 2016 06:32

Idag så ska jag ta tag i det mesta :) jag ska komma iväg till gymmet :) jag ska gå it och gå med hundarna och jag ska få lite projekt gjorda :) idag blir det ingen slappar dag :) mår fortfarande illa och känner min slö men tänker att jag kommer må bättre om jag tar tag i lite saker idag :)

Jag måste bädda sängen :)

Jag måste vika tvätr

Jag har 3 t-shirts som ska bli garn ev ska det bli t-shirt klänning jag får se vad jag hittar för tutorial :)

Jag måste laga ett linne, ett par jeans och en bh :)

Jag har två byxor att sy :) det är tanken att jag också ska lägga upp lite filmer på hur man gör :) och att jag också fixar detta till design of cissibloggen :) som måste upp snart :)

Ut över detta så måste hundarna ut :) nu ca 7, sedan kl 11, kl 15, kl 17 där efter ska dem få mat och sedan ut 19 och 21 så blir det nog ordning på det sedan :) men har redan varit ganska duktig idag all disk är gjord och tvätten är hängd :) men nu ska jag göra mig klar för att gå ut med hundarna :)

Så måste jag också göra en blogg Om det jag köpte igår :)

Av Cecilia - 8 augusti 2016 22:54

Jag har fokuserat på att vila idag därför har jag inte bloggat så mycket men ska göra lite mer inlägg i morgon :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards