Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Cecilia - 9 maj 2016 22:43

deh när videon visar bilder från i lördags på open houze :) 
 
   


och här kommer två små snuttar på mina monster :)

det känns genast böttre är bara lite irriterad och det tänker jag att det råds det bot på om några minuter då jag kommer in från prommenad rundan. 
  :):)

Av Cecilia - 9 maj 2016 22:35

Jag är sjukt lättretad nu för tiden och blir aldirg frisk och är allid trött... Jag fattar inte hur man ska göra för att må bättre längre allt tar sån tid och jag blir inte av med detta och har humörsvängningar mm. kanske är det dags att ta tag i det på ett annat sätt än at sätta sig på det underbara sället som kallas för Vårdcentralen. Suck! är så trött på den här skiten. Önskar att jag kunde bli frisk igen! kommer knappt ihåg hur det kändes.

Men fick ett tips av min lossas farmor som jag bodde med i partille när jag var inneboende i lägenheten där. Att kolla med företaget: http://www.nh2.se/

hon har reumatism och går på lite mer hälsofrämjande behandlnigar men hon sa att hon gjort detta och jag funderar på att göra det samma faktiskt :)

   

dels ska jag börja äta ett nyponpulver som är bra för lederna så kanske jag kan känna lite bättre i dem :) farmor äter detta också men hon vet inte om det hjälper eftersom hon har en massa annan medicin som också ska hjälpa men som hon sa att hon har inte blivit sämre men kan inte bli så mycket bättre heller :) så jag tänker att eftersom dem inte har hittat något fel på mina leder och inte ger mig något mot det så är det bara att prova :) har läst någonstans att det är milt för magen med och då kanske jag inte behöver ha massa ipren som förstör magen. Då jag måste ta ipren för att kunna gå vissa dagar. Men nyponpulver får det bli :) får skicka Erik eller hans mamma at hanlda det åt mig då det ligger i göteborg eller om man tar sig en lite tripp själv :) man ja är så rädd för att köra i götebrg :) hahaha så fjantig är jag :P

men funderar också på att till sommarlovet beställa detta:

 

Se: http://www.nh2.se/behandlingar-terapeuter/


Då kanske man kan komma fram till vad det är som är fel i min kropp och vad man ska äta för kroppen så den blir bättre :) Jag tror det får bli så att jag åker själv på en tripp för att få lite mer information :) får bli om några helger då vi ska fira erik till helgen och har massa annat för oss som vanligt :)


Av Cecilia - 9 maj 2016 22:17

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost - fixat :)
ut med hundarna 2 ca 07.00 fixat :)
ut med hundarna 3 ca 11.30 fixat
ut med hundarna 4 ca 15.30 fixat
Ge hundarna mat :) fixat
Ut med hundarna 5 ca 19.00 Fixat
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan - fixat :)
Lägg i kuddar i soffan :) - - fixat
Starta diskmaskinen - fixat
Plocka ur diskmaskinen - fixat
Vika tvätt - fixat
Starta torktumlaren :)- fixat
Töm kylen på gammal mat - fixat
Hämta matkassen - fixat
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :) - vi tar det i morgon

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa gardiner :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Så här ser min planering ut för dagen :)

Prommenaden gick bra :) yra var lös hela tiden så duktig är hon :) där efter ringde Stina och ville ha mig till Uddevalla så fick avboka ett kompismöte bara för att min syster är kass på att planera och tänka på att andra har saker att göra... Men tydligen är inte mitt liv så jvl viktigt för henne utan det är hon som är viktigt! Inte mitt problem att hon tappat bort sitt pass och lägg! Och vem I hela helvetet har med både sitt pass och legitimation samtidigt!!! Inte så smart!!! Suck!!! Så tog tag i disken för att bli av med lite aggressioner :/ det känns så respektlöst... Men nu är iallafall köket iordning typ :) lite jobb kvar :)

Av Cecilia - 9 maj 2016 21:18

Jag och hundarna var ute i nästan 2 timmar efter att jag kom hem och bara chillade i solen :) så nu har jag mer Eksem :) sedan kom grannarna förbi och vi tog oss en trapp picknick med saft och choklad :) där efter kom Erik hem som hade varit och shoppat lite :) några grejer till bilen ;)

Jag tog mig ett mellanmål innan det var dags att ta och laga mat :)

Där efter så sov hundarna som också fått kvällsmat och jag fick se på "ska vi göra slut?" :) nudå så är det dags för promenad :)

Av Cecilia - 9 maj 2016 11:45

Men det är så fruktansvärt varmt! Får köpa lite strumpbyxor idag så man kan ha på sig klänning till senare i veckan ;) hahaha typ i morgon :) det r skönt när det är varmt men då vill jag helst bara vara hemma ;)

7164 steg idag :) låter awsome :) ska jömföra med fitbit appen sedan :) vet inte om den kör dubbla mätningar :)

Av Cecilia - 9 maj 2016 11:40

Glömde att lägga in vad jag gjorde på morgonen förut :) men vi gick en gång till :)

Dagens planering är följande :)
Vad måste jag göra. ;)
Ut med hundarna 1 ca 05.00 - fixat
Ge hundarna frukost fixat
ut med hundarna 2 ca 07.00 fixat
ut med hundarna 3 ca 11.30 fixat :)
ut med hundarna 4 ca 15.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 5 ca 19.00
Ut med hundarna 6 ca 22.00
Ta bort kuddar ur soffan fixat
Lägg i kuddar i soffan :)
Starta diskmaskinen fixat
Plocka ur diskmaskinen fixat
Plocka ur nummer 2
Vika tvätt fixat
Starta torktumlaren :) fixat
Hämta matkassen
Dammsuga vardagsrum, sovrum och kök, hall och lillabadrummet, stora badrummet :)

Detta borde jag göra :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa gardiner :)

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Så här ser min planering ut för dagen :)

Av Cecilia - 9 maj 2016 06:06

Jag kom upp lite sent idag :) men är ändå i tid för hundarna har varit ute fått frukost :) jag har packat in alla kuddar i gästrummet :) har börjat tömma kylen eftersom det kommer ny mat ikväll att äta :) och jag äter just nu frukost :) så känner att jag är i fas :) dessutom har jag också börjat att tömma ur diskmaskinen :) ska försöka vika tvätt också innan jag måste ut med hundarna gång nummer 2 :)

Under promenaden idag så tränade vi koppel träning :) och idag så släppte jag yra och Alva fick gå kopplad :) hon vågar man inte släppa ännu ;) men det gick super bra :) hon såg så stolt ut :) och såg ut att njuta utan koppel ;)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards